Otworzenie sklepu internetowego nie musi oznaczać dużych inwestycji. Aby sprzedawać w Internecie, nie trzeba tworzyć własnego e-sklepu za wiele tysięcy. Nie ma też konieczności tworzenia budżetu marketingowego i reklamowego. Dzięki temu handlu przez Internet mogą spróbować nawet osoby, które nie mają wielkiego budżetu na start biznesu. Gdzie sprzedawać swoje produkty przy ograniczonym budżecie?
Jak zacząć swój pierwszy biznes?
Handel przez Internet kusi wiele osób. Na tego typu biznes decydują się osoby, które chcą zacząć pracować na tzw. „swoim”. Z racji tego, że z biznesem dopiero startują, to nie mają zbyt wielu środków na rozpoczęcie działalności. Przez to też szukają sposobu na tanie uruchomienie firmy. Okazuje się, że nie jest to takie trudne, jak się wydaje. Taką szansę stwarza sklep na Allegro. Oferuje on bardzo niską barierę wejścia w świat biznesu. Aby zacząć sprzedawać przez Allegro, praktycznie nie trzeba mieć żadnego budżetu. Założenie sklepu nic nie kosztuje. Dodatkowo korzystając z dropshippingu, nie trzeba też pokrywać kosztów wynajmu powierzchni magazynowej, zakupu towaru czy zatrudniania pracowników. Dużą pomocą będzie też skorzystanie z programów, w których możliwa jest automatyzacja procesów sprzedaży na Allegro oraz obsługa klienta w jednym miejscu. Pozwala to na szybką i prostą obsługę sprzedaży zarówno na Allegro, jak i w e-sklepie.
Brak budżetu a reklama w Internecie
Plusem sprzedaży przez Allegro nie jest tylko niska bariera wejścia w biznes, ale także niewielkie koszty reklamy. Miesięcznie Allegro odwiedza ponad 17 mln Polaków, dzięki temu łatwo i szybko można dotrzeć do znacznej ilości osób potencjalnie zainteresowanych sprzedawanymi produktami. Do tego na początku można korzystać z pakietu powitalnego Allegro. Proponuje on pakiet zniżek m.in. darmowe wystawianie ofert i ogłoszeń w wybranych kategoriach oraz pakiet z darmowymi wyróżnieniami. Warto też pamiętać, że sprzedając na Allegro, nie trzeba martwić się pozycjonowaniem witryny internetowej. Koniecznością nie są też płatne reklamy w Google czy na Facebooku, choć dobrze w nie inwestować, aby budować wizerunek marki. Sprzedaż na Allegro znacznie obniża koszty działania firmy, co ważne jest na starcie.
Ile kosztuje sklep na Allegro?
Założenie sklepu na Allegro nie jest płatne. Jedyną opłatą, jaką się ponosi, jest przelew weryfikacyjny w wysokości 1.01 złotych, a ten i tak zostanie zwrócony po sprawdzeniu firmy przez Allegro. Trzeba jednak pamiętać, że platforma nie jest całkowicie bezpłatna dla przedsiębiorców. Serwis pobiera od przedsiębiorców 9% prowizji od sprzedaży. Oprócz tego do kosztów należy też doliczyć te poniesione na ewentualną reklamę np. wyróżnienie produktów na Allegro, podświetlenie ich i inne dostępne opcje. Warto też pamiętać, że w niektórych kategoriach trzeba też zapłacić opłatę za wystawianie produktu. Nadal to jednak są to koszty o wiele niższe niż przy założeniu własnego sklepu, jego pozycjonowaniu, promocji przez Google Ad i Facebook Ads.